Home / Debiteuren / Waarom je debiteurenbeheer maar beter niet zelf doet
6 oktober, 2017

Waarom je debiteurenbeheer maar beter niet zelf doet

Posted in : Debiteuren on by : Rodney

Hoeveel waardering heeft een klant voor jou

Als ondernemer heb je een druk leven. Je bent overdag bezig met het binnenhalen van orders, en daarnaast ben je voortdurend aan het werk. Jij hebt voor je klanten deadlines staan en binnen die periode verzet je zoveel mogelijk werk. Jij levert een product waar je trots op bent en waar de klant tevreden over is. De klant staat voor jou voorop, maar je staat er niet bij stil of die klant jou wel net zozeer waardeert. De levering van goederen en diensten moet snel gebeuren maar de betaling van de facturen die daarbij horen blijft vaak achter. Tijd om op te treden en een vakman in te schakelen.

Ieder heeft zijn vakgebied

Hebben we het over de facturering en de benadering van klanten die een betaaltermijn graag laten verstrijken, dan hebben we het wel degelijk over een vakgebied. Iedereen heeft zo zijn vakgebied en een professioneel debiteurenbeheer bedrijf is gespecialiseerd in het binnenhalen van jouw inkomen zonder dat jij er omkijken naar hebt. Dat zit niet in jouw aard, maar wel in die van een medewerker debiteurenbeheer. Iedereen heeft zo zijn vak.

Je wil niet onsympathiek overkomen

Rondom debiteurenbeheer hangt nogal een taboe sfeer. Zo zijn ondernemers bang dat de medewerkers een onsympathieke toon aanslaan tegen een klant die zijn facturen niet op tijd betaalt. Jij wil graag je klanten te vriend houden daarentegen. Daarom is debiteurenbeheer uitbesteden aan BMK zo’n goed idee. Men praat in jouw stijl tegen de klanten en benadert een (wan)betaler met het grootste respect. Gewoon, omdat je die klant graag nog eens terug ziet komen voor een bestelling. Met de juiste benadering naar de klant toe zal dit ook zeker gebeuren. De klant heeft niet in de gaten dat jij iemand hebt ingehuurd, maar jij hebt wel het gemak.